keskiviikko 1. huhtikuuta 2015

Maaliskuun luetut

Säästän teidät tällä kertaa iänikuiselta lätinältäni siitä, miten kuukausi kului todella nopeasti, vaikka niinhän se taas meinasi olla. Tosin helmikuuhun verrattuna maaliskuu tuntui huuuuuiman pitkältä. Mutta se siitä.

Lyhyestä virsi kaunis myös kuukauden luettujen suhteen. Koin maaliskuussa 7 kirjaa, joista viisi luin ja kaksi kuuntelin äänikirjana. Alun nihkeyden jälkeen olen huomannut, että äänikirjat on muuten tosi mainio keksintö: automatkat sujuvat hujauksessa ja onpa minulla taas kesken äänikirja, joka piti autosta tuoda myös kotiin kuunneltavaksi. Jotenkin tuntuu kyllä oudolta se, että en nyt sitten ole loppukuun kauheasti paneutunut tavallisiin kirjoihin, yleensä kun kirja on käsissäni sangen tuttu näky. Mutta vaihtelu virkistää!

Maaliskuun kirjoistani neljä vei minua eteenpäin Maalaismaisemia -haasteessa ja tämänhenkinen tittelini on nyt Saarijärven Paavo. Olen muuten tainnut vihdoinkin oppia, että haasteiden(kaan) kohdalla ei kannata tehdä liian tarkkoja suunnitelmia lukemisen suhteen. Ainakin tämän haasteen tiliin tuntuu karttuvan kirjannimiä kuin huomaamatta.

Maaliskuun kirjat listana

Toni Morrison: Sinisimmät silmät 
Anna Misko: Armovuosi 
Patricia Harman: Hope Riverin kätilö 
Siri Kolu: Me Rosvolat 
John Steinbeck: Hiiriä ja ihmisiä 
Jane Austen: Viisasteleva sydän

Tällä hetkellä minulla siis on kesken koukuttava äänikirja, josta tulette kuulemaan varmasti muutaman päivän sisällä. Nyt toivotan hauskaa huhtikuuta ja hyviä lukuhetkiä, palaillaan pian!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttien sanavahvistus on käytössä roskapostin välttämiseksi.