tiistai 3. toukokuuta 2016

Huhtikuun luetut

Kun mietin miten aloittaisin tämän kuukauden luettujen yhteenvetojen kirjaamisen, huomasin taas ajattelevani "kylläpäs kuukausi meni nopeasti". Tuntuu, että aika meni peräti ekstravauhdilla, sillä nykyään arkeani rytmittää työssäkäynti. Työ alkoi jo maaliskuun lopussa, mutta huhtikuu oli nyt ensimmäinen kokonainen työkuukausi. Täytyy sanoa, että olen ollut ihan yllättynyt siitä miten nopeasti pääsin sisälle työyhteisöön ja kiinni työhöni. Olenkin viihtynyt työssäni oikein hyvin ja viikot kuluvat nopeaa vauhtia. Lukuvauhtini on selkeästi hidastunut talvesta, mikä johtuu osittain työssäkäynnistä, mutta oikeastaan yhtä suurelta osin siitä, että olen taas innostunut katselemaan enemmän tv-sarjoja ja liikkumaan ahkerammin. Toisaalta minua hieman harmittaa se, että en oikein saa aikaiseksi lukea, mutta eipä tämä "nousu- ja laskusuhdanteisuus" lukemisessani mitään uutta ole.

Työssäkäynnistäni johtuen olen viime aikoina kuunnellut äänikirjoja ihan mukavaa tahtia, sillä niitä kuunnellessa matkat kuluvat vikkelään. Niiden avulla saan myös kätevästi liennytettyä eräänlaista ahdistustani siitä, että kirjoihin ei tule niin hanakasti tartuttua. :-D Harmikseni olen vain huomannut, että äänikirjavalikoima on kyllä melkoisen suppea ja tarjonta on paljolti dekkareita. Itse kaipaisin eritoten lisää klassikoita äänikirjojen joukkoon. Luettujen joukossa on kuitenkin kolme äänikirjaa, joten kyllä nykyisestäkin tarjonnasta vielä kuunneltavaa löytyy.

Huhtikuussa luin:
Anni Nykänen: Mummo 4
Leena Lehtolainen: Kuparisydän
Marie Jalowicz Simon: Sitten juoksin pakoon
Estelle Maskame: DIMINY - Tarvitsen
Rosa Liksom: Hytti nro 6
Maiju Lassila: Tulitikkuja lainaamassa

Huhtikuussa minulla jäi (pahasti) kesken Charlotte Brontën Professori, jota olenkin nyt sitten lukenut melko reippaanlaista tahtia ja siitä olisi toivottavasti tulossa tekstiä vielä tämän viikon aikana. Alunperin ajattelin lukea teoksen 200 sanaa Charlotte Brontësta -haasteeseen, mutta en sitten ehtinytkään. Äänikirjana kuuntelen tällä hetkellä Leena Lehtolaisen Tappavaa sädettä, jossa Maria Kallio on ainoastaan sivuhenkilönä. Toiveissa olisi nyt toukokuussa onnistua välttelemään lainaushoukutuksia ja lukea niitä kirjoja, jotka jo olen ehtinyt kotiini haalia. Vähän kyllä epäilen, että ainakin alkukuuksi luvatut ihanan lämpimät päivät houkuttelevat minua ulkoilemaan, etenkin kun liityin työpaikkani pyöräilyjoukkueeseen. Siinä on ideana, että jokainen jäseneksi ilmoittautunut polkee omalla ajallaan niin paljon tai vähän kuin tykkää. Tarkoitus olisi tietysti saada joukkueelle mahdollisimman kovat kilometrit. Olen jo kolmessa päivässä huomannut, että kilometrien kartuttaminen on aika koukuttavaa. :D Kunpa tämä minua jo viikkokausia vaivannut yskä jo lopultakin hellittäisi kokonaan, niin pääsisin nauttimaan keväästä kunnolla. :)




Hauskaa ja aurinkoista lukukuuta kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttien sanavahvistus on käytössä roskapostin välttämiseksi.