perjantai 28. joulukuuta 2012

Blogisynttärit ja arvonnan voittajat!

Noin vain on hurahtanut yksi vuosi Kirjakaapin avaimen kanssa. En olisi vuosi sitten uskonut miten tärkeä harrastus kirjablogin pitämisestä minulle kehkeytyy. On ollut ilo löytää jatkuvasti uusia hyviä kirjablogeja luettavaksi ja saada itsekin uusia lukijoita tsemppaamaan minua eteenpäin bloggaajantaipaleellani. Hienoa on myös se, että olen alkanut vakituisesti saamaan kommentteja ja samalla olen itsekin alkanut ryhdistäytyä ja kommentoida muiden kirjoituksia enemmän. Yksi blogimaailman hauskimpia puolia on nimen omaan juttelu kirjoista ja ajatusten herääminen, vuorovaikutus toisten ihmisten kanssa.

Tämän vuoden aikana olen myös oppinut paljon uutta siitä miten kirjoitetaan hyvä arvio tai analysoidaan kirjaa, sillä ensimmäinen arvioni oli vähän sinne päin. Olen oppinut etsimään kirjoista uusia puolia ja pohtimaan kirjoja tarkemmin. Moni kirja on jäänyt paljon paremmin mieleen, kun siitä on kirjoittanut ja sitä on pohtinut. Tuntuu, että olen myös kasvanut lukijana, sillä osaan ottaa teoksiin paremmin kantaa ja perustella mielipiteeni, eikä vain että "tää oli tosi hyvä kirja, lue tämä" tai "älä vain koskaan lue, ei ollut hyvä".

Blogini on tämän vuoden aikana muotoutunut vähän kerrallaan tällaiseksi kuin se nykyään on: paitsi että ulkoasua on muutettu, olen ruvennut pitämään tätä blogia yksin. Ensimmäiset kuukaudet kirjekaverini Elina oli mukana tässä, mutta sitten tämä jäi vain minulle. Ilman Elinaa en varmaan koskaan olisi aloittanu blogin pitämistä. Ja miten paljon olisinkaan menettänyt, jos en olisi kirjabloggaajaksi ryhtynyt! Olen iloinen, että päätimme perustaa blogin.

Kun päätös blogista oli syntynyt, mietimme nimeä jonkin aikaa. Kaikki ehdotuksemme tuntuivat olevan jo käytetty, joten nimeksi valikoitui Kirjakaapin avain. Se oli itse asiassa ensimmäinen ajatukseni tulevan blogin nimestä. Pidin nimen minulle tuomasta mielikuvasta: vanha kaunis kirjakaappi jossa on avain, joka avaa paitsi kaapin myös oven uusiin maailmoihin. Ainakin minulle tämä Kirjakaapin avain on avannut oven uusien kirjojen ja blogien pariin niin monta kertaa, että nimi tuntuu kohdallani oikealta.

Ja voi sitä onnea minkä jokainen lukija ensimmäisten kuukausien aikana synnytti. Silloin oli niin ihmeen paikka, kun lukijoita kertyi hitaasti mutta varmasti ensin 4, sitten 9 ja lopuksi vaikka kuinka paljon. Jokainen nykyinen ja uusi lukija ilahduttaa minua edelleen, mutta enää se ei tunnu niin "shokeeraavalta" kuin aluksi, koska koen kehittyneeni tässä hommassa niin paljon, että lukijoiden kertyminen on ihan ymmärrettävääkin tietyllä tavalla. Tarkoitus ei ole kuulostaa omahyväiseltä, haluan vain järkiperäistää asian, jota mieleni edelleen välillä ihmettelee. :) Tämä blogi ei ole vain minulle itselleni arvio-arkisto, vaan se on tarkoitettu myös jokaiselle lukijalle iloksi ja innostukseksi kirjallisuuden maailmaan. Siksi onkin hauskaa, että se kiinnostaa muitakin kuin vain minua itseäni. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.

Avasin pari viikkoa sitten ensimmäisen arvontani, johon osallistumisaika päättyi tänään kello 15.00. Kyseiseen päivitykseen pääset tästä linkistä. Arvonta suoritettiin heti pian osallistumisajan umpeutumisen jälkeen. Kiitos kaikille osallistujille.


Ensimmäisenä arvontamaljan virkaa toimittaneesta Mariskoolista nousi nimi

Beate56 voitti itselleen Rudolf Koivun seinäkalenterin ja pöllöaiheisen kirjanmerkin. Onnea!

Seuraavaksi kulhosta nousi nimi

Raitasukka voitti itselleen pöllöaiheisen kirjanmerkin. Onnea!

Laittakaahan voittajat yhteystietonne minulle sähköpostilla osoitteeseen jonna.kirjakaapinavain@gmail.com, niin saadaan voitot postiin mahdollisimman pian. :)

4 kommenttia:

  1. Onnea yksivuotiaalle! Olet ohittanut merkittävän rajapyykin :-)! Paljon vuosia ja hyviä postauksia lisää!

    Onnea myös arvonnassa voittaneille!

    Itselläni arvonta on mennyt ohi, mutta onneksi pääsin nyt onnittelemaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Vähän vaikutti siltä, että monelta muultakin "vakkarilukijalta" meni joulutohinoissa ja useiden blogien joulukalentereiden lomassa arvontani ohi, sillä olin ehkä hieman odottanut useampaa osallistujaa vakkareiden joukosta. Tällä kertaa kuitenkin näin. :D

      Poista
  2. Voi kun mukava yllätys :)! Minulla ei ollutkaan vielä uutta seinäkalenteria. Olin tekemässä kirjatilausta, kun pukki ei muistanut toiveitani. Tulossa ovat Kai Nieminen: Istun tässä, ihmettelen, Sirpa Kähkösen, Neidonkenkä ja Jään ja lumen kevät, Ulla-Lena Lundberg: Jää ja Hollinghurst Alan: Vieraan lapsi. Siinä vähäksi aikaa lukemista.
    Laitan sinulle mailia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joulupukki ei muistanut minunkaan kirjatoiveitani, mutta onneksi kirjasto pelastaa lukemisennälkäisen opiskelijan. :) Laitan kalenteripakettisi postin mukaan heti maanantaina. :)

      Poista

Kommenttien sanavahvistus on käytössä roskapostin välttämiseksi.