maanantai 30. syyskuuta 2013

Syyskuun luetut


Niin se vain taas on lokakuu jo ovella. Syyskuu kului kohdallani työharjoittelun merkeissä. Pikku hiljaa olen päässyt sisälle kirjaston arkeen ja tekemään erilaisia työtehtäviä. Kirjastossa on ihana olla! Mutta yksi "huono puoli" kirjastossa työskentelyssä on. Minulle kirjastoreissu on aina ollut jonkinlainen shoppailun korvike, joka tuottaa suurta iloa. Nyt kun olen kotikirjastossani töissä, nuo "kirjastoshoppailut" ovat jääneet pois ja lainailen vain kirjan sieltä ja toisen täältä. Kaipaan kiireettömiä kirjastoreissujani, vaikkakaan en vaihtaisi työtäni poiskaan. Kuten tavataan sanoa, kaikella on puolensa. :D

Syyskuussa lukemani kirjat olivat aika uutuuspainotteisia. Jotenkin olin onnistunut kiiruhtamaan monen kirjan kohdalla varausjonoon ykköseksi, joten uutuuksia putkahtelee koko ajan käsiini enkä siksi ehdi lukea oikein mitään muuta. Lokakuussakin olen edelleen varmasti hyvin samassa tilanteessa, mutta olen harkinnut viettäväni kuun loppupuolella teemaviikkoa, jolloin lukisin oman hyllyni kirjoja. Saa nähdä ehdinkö toteuttamaan suunnitelmani, mutta jos en ehdi, niin marraskuussa sitten. :)

Syyskuussa luin 17 teosta, joista peräti kahdeksan oli kesän/syksyn uutuuksia. Jakauma kirjojen kesken menee siten, että luin 2 runoteosta, 4 nuortenkirjaa, 3 lastenkirjaa, 2 tietokirjaa ja 6 aikuisten romaania.Kuukauden ehdottomiin kärkikirjoihin menee peräti kolme esikoiskirjailijoiden teosta eli Vilkkumaan, Niemisen ja Stedmanin kirjat.   

Lista näyttää tältä:
Katri Tapola & Kristiina Louhi: Maunon kaupunki
Sanna Isto & Julia Vuori: Tinka ja Taika - Noidanruohon salaisuus
Anne Helttunen ym.: Haltiakuusen alla
Tuulikki Yli-Lonttinen: Hanna - Kiukaanniemen vahva emäntä
Cecilia Samartin: La Peregrina
M.L. Stedman: Valo valtameren yllä
Veera Nieminen: Avioliittosimulaattori 
Päivi Alasalmi: Joenjoen laulu
Aura Sevon: Aika metka retki
Tuula Korolainen (toim.): Pää auki!
Aulikki Oksanen: Sinua, sinua rakastan
Maija Vilkkumaa: Nainen katolla

Kirjoittelemisiin taas lokakuussa! Tällä hetkellä luen Laila Hirvisaaren uutukaista, joka todella pitää minua otteessaan. Lähdenkin tästä sitä lukemaan. :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttien sanavahvistus on käytössä roskapostin välttämiseksi.