perjantai 30. maaliskuuta 2012

Ensimmäinen kesä New Yorkissa

Bushnell, Candace: Ensimmäinen kesä New Yorkissa
420 s., Tammi 2011
suom. Liisa Laaksonen
alkup. Summer and the City: A Carrie Diaries Novel 2011

Ensimmäinen kesä New Yorkissa jatkaa siitä mihin Carrien nuoruusvuodet -teos jäi. Sinkkuelämää -sarjasta tuttu Carrie Bradshaw lähtee viettämään ensimmäistä kesäänsä New Yorkissa ja osallistuu kirjoituskurssille. Matkan varrella Carrie tapaa monenlaisia ihmisiä, tärkeimpinä hänen tulevat parhaat ystävänsä Samanthan, Mirandan ja Charlotten.

Kesä New Yorkissa muuttaa pikkukaupungin tyttöä ja hän näkee asioista uudenlaisia puolia. Hän oppii lisää ihmisistä ja omasta itsestäänkin, eikä hän halua enää koskaan lähteä unelmiensa kaupungista. Teos on siis eräänlainen nuoren naisen kasvutarina entistä vastuuntuntoisemmaksi ja itsenäisemmäksi ihmiseksi.

Teos on oikein viihdyttävä, sitä on ilo lukea. Juoni soljuu vaivatta eteenpäin ja sarjaa katsoneena odotan mielenkiinnolla paljastuksia hahmojen menneisyydestä. Teos ei sinänsä paljasta mitään mullistavaa, mutta silti se ei tunnu tuottavan pettymystä. Lisäksi teos sopii mielestäni monenikäisille lukijoille. Jokainen lukekoon itse, niin tietävät mistä puhun. :)

♠♠♠♠

2 kommenttia:

  1. Luin viime vuonna Carrien nuoruusvuodet ja minä olin pettynyt, koska olin odottanut jotain enemmän Sinkkuelämän jalanjäljissä, mutta kirja olikin nuortenkirja ja suuri pettymys. Kyllähän sen välipalaksi lukaisi.

    Tämän olin ajatellut lukea henkilöiden menneisyyden paljastusten toivossa... Saapa nähdä tuleekohan tätä luettua sitten ollenkaan. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luin tammikuussa tuon Carrien nuoruusvuodet ja tykkäsin kyllä siitäkin, vaikka täytyy sanoa, että ei nää kirjat vedä vertoja sarjalle. :D Ja täytyy muistaa, että Carrie oli kuitenkin 16-17 tuossa ekassa kirjassa, niin eipä siihen olisi voinu kauheesti mitää sarjan tyyppistä ympätäkkään, muuten olis menny "uskottavuus" koko kirjalta. :D

      Kyllä tää kirja kannattaa lukea, jos ei muuten niin välilukemiseksi. Mä oon tarttunut näihin molempiin oikeastaan vain siksi, kun halusin kevyempää välilukemista. :)

      Poista

Kommenttien sanavahvistus on käytössä roskapostin välttämiseksi.