keskiviikko 6. tammikuuta 2016

Täällä ollaan: joulukuun luetut ja suunnitelmia vuodelle 2016!

Vuosi on vaihtunut ja minä vaipunut jonkinlaiseen horrokseen. Joulukuun luetutkin on horroksesta johtuen edelleen listaamatta. Ehdin lukemaan peräti 9 kirjaa, mikä on huima parannus vuoden 2014 joulukuuhun, jolloin kirjasaldoni oli pienin ikinä: vain kolme kirjaa koko kuukauden aikana. Vuosi 2015 on ollut muutenkin hyvin erilainen kuin vuosi 2014. Suurin muutos on ollut se, että minä en ole enää opiskelija. Olen ollut heinäkuusta lähtien työttömänä, ja voin kertoa, että se on kyllä hieman syönyt naista. Vaan minkäs teet, kun oman alan töitä ei ole - ja jos on, niin jossain tosi kaukana.  Mutta en vaivu synkkyyteen, sillä uskon vakaasti, että töitä löytyy, kun kärsivällisesti etsii ja hakee. Toivon, että vuosi 2016 toisi tullessaan muutoksen työtilanteeseeni. :)

Yhden kirjan olen ehtinyt lukemaan tämän vuoden puolella, ja siitä onkin tulossa postausta lähipäivinä. Muutoin olen lähinnä katsonut jääkiekkoa ja kutonut. Nuorten mm-kisojen finaalia katsoessa taisin tehdä oman nopeusennätykseni sukankutomisessa, sillä puikot kilkattivat vinhaa vauhtia jännityksen tiivistyessä. Ja kun voitto tuli, niin piti vähän itkeäkin. Oli se vaan hienoa. :) Olen muuten ihan hurahtanut kutomiseen ja koko ajan haluaisin kokeilla uusia sukkamalleja ja leikitellä langoilla. Uloskin olen uskaltautunut, vaikka tänään aamupäivällä lenkille lähtiessä mietinkin, että miksi kiusaan itseäni ulkoilemalla -27 asteen lämpötilassa... Piristi ainakin. :D

Tammikuussa 2015 haastoin itseni lukemaan oman hyllyn lukemattomia kirjoja. Otin tavoitelistalleni 6 kirjaa, ja luin niistä kolme. Puolustuksekseni totean, että luin tuon listan ulkopuolelta 2 muuta oman hyllyn lukematonta kirjaa. Aion tehdä vastaavanlaisen listauksen myös tälle vuodelle, ja tulen julkaisemaan sen(kin) lähipäivinä. Koska edelleenkin rajoitan varausten tekemistä kirjastoon, luulisi minulle nyt vuonna 2016 olevan aikaa oman hyllyn kirjoille ja vanhemmille kirjoille. Osallistun ainakin Klassikkohaasteeseen nyt tammikuussa Timo K. Mukan teoksella Maa on syntinen laulu. Pitäisi käydä kirjastossa lainaamassa se. Muita lukusuunnitelmia minulla ei sitten tälle vuodelle olekaan ja on kyllä hyvin huojentava ajatus, että saan lukea ihan mitä sattuu kulloinkin huvittamaan. 

Mutta nyt saadakseni blogin taas ajan tasalle listaan joulukuun luetut. Lista näyttää tältä:

Kaari Utrio: Vaitelias perillinen
Katariina Souri: Sammunut sydän
Mila Teräs: Hämärinkäinen  
Jyri Paretskoi: Shell's Angles ja beibit
Katariina Romppainen: Mustikkasoppa
Irene Cao: Sinun tuoksusi
Tuulia Matilainen: Hullu koira
Palaan lähipäivinä taas aalloille, sillä nyt kun tämän postauksen sai kirjoitettua, tuntuu kuin edessä olisi puhdas pöytä. Hyvää alkanutta vuotta kaikille! Lukemisiin! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttien sanavahvistus on käytössä roskapostin välttämiseksi.